FÅ BORT SÖTSUGET

På vardagarna försöker jag hålla mig lite nyttig, alltså inte äta godis och massa kakor.
Jag vet att jag blir piggare samt min kropp mår mycket bättre av det.
För mig handlar det inte om att räkna kalorier eller mängden mat, utan att jag ska tycka det är gott och som sagt må bra. Absolut måste man kunna unna sig godis ibland, och för min del blir det oftast på helgerna. Jag vet även att efter jag har proppat i mig för mycket godis tänker jag alltid "jag skulle nog inte ätit  så mycket".
Sååå vad gör jag när sötsuget kommer? Här är några av mina bästa tips:

Smoothie: En av mina absoluta favoriter och detta går inte på mer än 10 minuter! Det går nästan att bland i vad som helst, så ta dina favoritfrukter/bär. Nyttigt och väldigt fräscht.

Äpple och jordnötssmör: Detta funkar utmärkt för att lugna ner sötsuget. Skär ett äpple i klyftor och lägg på en tallrik, lägg en klick med jordnötssmör vid sidan om. Sedan är det bara att doppa äpplerna  i jordnötssmöret och äta. Supergott! :)

Kvarg med frukter/bär: Ett snabbt mellanmål som mättar. Ifall du vill kan du även byta ut kvargen mot någon yoghurt. Detta är nog det vanligaste jag brukar äta som mellanmål! 

Ät ordentligt!: Att äta ordentlig frukost, lunch och middag är väldigt viktigt. Jag ofta kan i alla fall känna sötsuget komma när jag har ätit för lite, speciellt efter långa skoldagar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0