"Sponge nails" STEP BY STEP

1: Börja med ett baslack för att skydda dina naturliga naglar, även så att din nageldesign ska hålla längre. Applicera sedan två stycken lager av ett vitt nagellack.

 

2: Välj tre stycken nagellack, (du kan såklart välja mindre eller mer färger, det är upp till dig!)                    Jag valde nagellack som jag tycker passar perfekt nu till sommaren .

Klipp en sminksvamp ( makeup sponge) till lite mindre delar. Försöka att klippa dom så att dom passar dina naglar.

 

3: För att hotta upp mina naglar ännu mer så målade jag på några zebraränder.

(Även nu får du ju såklart välja ifall du vill måla zebraränder som jag gjorde eller om du vill behålla dina naglar utan några ränder!)

 

4: Nu på slutet applicera ett topplack och ta försiktigt bort nagellacket som troligtvis har kommit på din hud. Sen har du ett par superfina naglar!:)

 

 ( Ifall ni tyckte det här var roligt och vill ha fler så får ni gärna kommentera!:))

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Oo det var roligt :)
Kolla gärna min blogg.

www.hellaa.blogg.se

2013-07-10 @ 11:17:02
URL: http://hellaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0